VELKOMMEN HIT


Håper du liker det du ser, og får inspirasjon! Og kom gjerne med en kommentar, ellers ser det bare ut som om jeg prater med meg selv.

fredag 15. april 2011

Bake off friday!


Jepp. Inspirert av diverse Snickersruter og Snickerskaker der ute har jeg bakt Snickerskake i dag. Jeg sier bare Oh My God! Bare lukten gir vann i munnen og den smakte helt fantastisk!

Her er oppskriften jeg brukte:

Snickerskake

Bunn:
6 eggehviter
5 dl sukker
300-350 gram hakkede peanøtter
1 pakke knuste Ritz-kjeks
2 ts bakepulver
2 ts vaniljesukker
Sjokoladeglasur:
100 gram smør
200 gram melkesjokolade (eller 2 plater kokesjokolade)
6 eggeplommer
100 gram melis

Pisk eggehvitene stive sammen med sukkeret. Bland sammen kjekssmuler, peanøtter, bakepulver og vaniljesukker. Rør eggehvittene inn i kjeks- og nøtteblandingen og ha massen i en papirkledd langpanne. Stek kaken ved 180 grader på nederste rille i ovnen, 20-25 minutter. Avkjøl kaken HELT i formen før du tar den ut, den sprekker lett.

Smelt smør og sjokolade. Pisk eggeplommer og melis stivt og bland med avkjølt sjokolademasse. Fordel glasuren over den kalde kaken og pynt med salte peanøtter eller det du vil. Skjær kaken i pene ruter og server.
Blir best når den oppbevares i kjøleskapet.

Enjoy!


4 kommentarer:

  1. Den såg kjempegod ut! Så misunner jeg deg den utrilig vakre kitchen aiden!

    SvarSlett
  2. Åh, dån! Det så snadder ut!!

    God påske til deg:)

    SvarSlett
  3. Den kaken så jo bare så god ut.

    SvarSlett
  4. Ai, ai, ai! Denne må prøves! Nam!

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar :)