VELKOMMEN HIT


Håper du liker det du ser, og får inspirasjon! Og kom gjerne med en kommentar, ellers ser det bare ut som om jeg prater med meg selv.

lørdag 9. april 2011

Hva har du i skapet?



Siden jeg nå viste frem sjenken forrige fredag, tenkte jeg at jeg kunne vise frem vitrineskapet denne lørdagen. (Også var det en gylden sjanse til å teste ut collagemuligheten i bilderedigeringsprogrammet, ble ganske kult.) Både sjenk og vitrineskap kommer inn under beskrivelsen av et voksent, møbler hjem, får man vel si. :) Hvertfall har jeg minner til mammas vitrineskap på 80- og 90-tallet. Dengang var det kantete hvitt med mye pyntegjenstander, martiniglass og vaser bak dørene.


Vårt vitrineskap står opphøyd på ben og har en morsom japanskinspirert lukkemekanisme. Strategisk høyt plassert sådan, ute av rekkevidde for små barnehender. Skapet er fra Nordahl og er kjøpt på en interiørbutikk i en sidegate til Bogstadveien. Inni har vi både krystall og porselen, loppefunn, kakefat, serveringsboller, service og litt attåt. Akkurat som vi liker det i kokosheimen.

Har dere vitrineskap, glasskap eller lignende? Og hva bor i det?

God lørdag!

2 kommentarer:

  1. Her var det mye fint innhold! Vi har en Bonde-seksjon med vitrinedører på toppen, og der oppbevares finservise og vinglass. Det er riktignok frostede dører, så det synes ikke særlig godt, men vitrinedører like fullt. :)

    Ha en flott ny uke!

    SvarSlett
  2. :) Ikea har mye fin og smart oppbevaring.

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar :)