VELKOMMEN HIT


Håper du liker det du ser, og får inspirasjon! Og kom gjerne med en kommentar, ellers ser det bare ut som om jeg prater med meg selv.

onsdag 9. mars 2011

Hvordan gjøre et soverom?



Soverommet vårt er en liten nøtt. Det er ikke stort, måler 2.8 x 3.95 m. Døren og vindu på hver kortvegg. Da vi pusset opp rev vi den gamle garderobeløsningen som var bygget på dørveggen og bygget garderobe rundt sengen i stedet for.  De gjorde at vi fikk 50 cm mer garderobeskap i full høyde, så vi har 100 cm på hver side av sengen, i tillegg til tre skap over sengen. Garderobeskapene er Pax og veggskapene er Faktum (overskap til kjøleskap faktisk, hehe), begge fra Ikea.


Bak sengen har jeg planlagt å bygge et hodegjerde med en liten hylle så man kan legge fra seg bøker og slikt. Skissen er klar, det er vel bare tiltakslysten som gjenstår. Den skal hvertfall trekkes med et stoff og så skal jeg feste på knapper i "rutemønster". Også ser jeg at jeg må få sydd noen puter, det ser litt stusselig ut med bare sengeteppet.


Der som kommoden står i dag skal jeg se om jeg får plass til mitt elskede teakskatoll som i dag står lagret i garasjen. Det er liksom det eneste stedet det kan få plass, hvertfall frem til en av barna får behov til skrivepult, derfor håper jeg det går som jeg har tenkt.

På den gjenstående langveggen har jeg i dag klistret opp sommerfugler, men de sitter forholdsvis dårlig, så mulig jeg må finne på noe annet der. Har hatt lyst til å ha en slags smal hylle/skap/oppbevarings-somethingsomething midt på veggen (ca. like lang som sengen)


Da jeg så disse skohyllene i et innlegg fra Lykkelig med farge ble jeg inspirert. Ideen er jo genial! Når hyllene i tillegg kun måler 17 cm ut fra veggen og kan stå helt inntil veggen. 2 sånne ved siden av hverandre tror jeg kan bli veldig fint, og ikke minst praktisk, på den soveromsveggen.



5 kommentarer:

  1. Så fint soverom dere har! Synd at sommerfuglene på veggen ikke sitter så godt, for de var veldig fine. :)

    SvarSlett
  2. Så smart med skap rundt sengen!

    Det vil jeg også ha, men går ikke pga skråtak.


    Ha en flott kveld!

    Klem :o)

    SvarSlett
  3. Fint soverom!
    Det skoskapet har vi i gangen - fungerer utmerket og jeg liker at det er så smalt.

    Hilsen Guro

    PS: Så kjekt med kommentar, så fant jeg deg også! Fin-fin blogg :)

    SvarSlett
  4. Takk for kommentarer! Mannen tente på tapetideen også, så jeg skal handle skoskap og kikke etter tapet i dag. Tapet kjøper jeg ikke dyrt, så må nok vente litt til på å finne den rette til en god pris. :)

    SvarSlett
  5. Endelig, der fant jeg noen som tenkte som meg. Du er smart, akkurat sånn skal jeg gjøre oxo.
    Hilsen Grethe.

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar :)