VELKOMMEN HIT


Håper du liker det du ser, og får inspirasjon! Og kom gjerne med en kommentar, ellers ser det bare ut som om jeg prater med meg selv.

fredag 11. mars 2011

Ikea: Alternative thinking med Ribba bildehylle



Ikea har en bildehylle som heter Ribba som (etter min mening) er intet mindre enn genial. Vi har den i stua og der bruker vi den som bildehylle. Den henger over sofaen og akkurat nå huser den bilder av mine håpefulle, noen familiebilder og tre lerretsbilder med bjørketrær på. Det geniale er selvsagt at sånne virrehoder som meg enkelt kan bytte til andre bilder og omorganisere når som helst uten å lage stygge hull i de fine slette gipsveggene. :)

Ribba bildehylle, kommer i hvit, bjørk og svart i ymse lengder

Så til den alternative bruken. For disse hyllene trenger ikke bare å huse bilder. :)

På storebror sitt rom har jeg akkurat skrudd den opp over sengen som et mininattbord med lampe festet på. Her kan han sette fra seg bøker han leser på senga eller biler eller hva det måtte være. Storebror har nemlig halvhøy seng, så noen annen type nattbord blir vanskelig.




Jepp, storebror slekter på moren sin og er en liten rotekopp, men her ser dere et lite glimt av resten av rommet hans




På lillesøster sitt rom har jeg hengt opp to stykker på den solgule veggen, rett over lekebordet. Her kan hun sette bøker, pynt, leker, kopper og kar når hun blir stor nok til det.






5 kommentarer:

  1. Så smart det var å bruke en liten til nattbord! Jeg synes forøvrig alle listene deres var veldig fint dekorert!

    Ha en flott fredag!

    SvarSlett
  2. Er helt enig med deg! Bildelisten er genial. Har noen små liggende som skal plasseres, men klarer ikke helt å bestemme meg. Store var de utsolgt for da vi var på Ikea sist, kunne tenkt meg et par slike i stuen :o)

    Ha en herlig helg!


    Klem :o)

    SvarSlett
  3. Takk dere! Jeg har fundert en stund på det med å lage et mininattbord til storebror, siden han stort sett ender med bøker og leker under seg og på ymse plasser i senga. Nå blir det vel ordnings, får vi håpe. :)

    God helg! Klem

    SvarSlett
  4. Hei,

    Litt gammel post, men håper likevel på svar. Den svarte lampen din som henger på den bildelisten over sofaen - hvor er den fra? Den var så fin, er på jakt etter en likedan, så kaaaanskje denne finnes enda hvis jeg er heldig? :D

    God helg!

    SvarSlett
  5. Disse bildehyllene fra IKEA ser ut til å ha en konstruksjonssvakhet. Etter noen år tørker limet som holder hyllen fast i plaken som skrus i vegg. Hyllen kollapser. Se her for hendelse: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1851060#entry25013058

    SvarSlett

Hyggelig om du vil legge igjen en kommentar :)